Pages Menu
Facebook
Categories Menu

Posted by on 24 Nov, 2014 in Bauturi, Uncategorized, Vegetariene | 4 comments

Lapte & branza tofu de soia home made

Lapte & branza tofu de soia home made

Pentru cei ce au ales un stil alimentar vegetarian sau vegan, pentru cei ce sunt “obligati”  de anumite boli sa consume alimente de origine vegetala, si pentru cei ce-mi povestesc ca si-au cumparat diverse tipuri de lapte vegetal din comert, si au “descoperit” multa apa cu procente scazute  (15-20%) de soia, migdale, orez, fructe pentu aroma, zahar sau alte inscrisuri care i-au determinat sa nu mai arunce banii pe litrul de lapte vegetal din magazine. Pe buna dreptate, cei care isi doresc sa faca o schimbare in stilul alimentar isi pot achizitiona un robot de bucatarie ce are inclus si un blender de minim 800 W, astfel pot prepara acasa diverse sortimente de lactate vegetale si branzeturi delicioase la preturi mai mult decat decente!!!

La inceputurile mele in ale veganismului, am incercat si eu diverse sortimente de lactate vegetale din comert, si de fiecare data am reprodus reteta acasa, si cum era firesc, am obtinut un lapte mult mai concentrat si intens colorat, decat cel din comert! De exemplu, in comert am gasit laptele din soia cu afine,  m-a dezamagit, am remarcat de la inceput ca aroma este una ce nu are a face cu afinele adevarate pe care eu le adaug laptelui vegetal, adevarat ca la nivel industrial lucrurile stau diferit de bucataria de acasa, insa, putem sa ne preparam acasa aceste produse, mai ales cand vine vorba de copii!!!

ATENTIE mamicilor, la capitolul lactate de vaca din comert (cu fructe, biscuiti etc), INCERCATI sa reproduceti acasa retetele, veti vedea ce culori obtineti si ce dulceata puteti sa-i imprimati iaurtului, fara a mai oferii copiilor adaosuri de coloranti identic naturali, zahar alb si alte bazaconii, sfant este produsul preparat in casa!!!

In randul vegetarienilor si veganilor apar des discutii cu privire la proteine, despre acest subiect mi-am propus sa scriu un articol in viitor, in fapt, discutiile ar trebui sa se rezume la aminoacizi, ei fiind cei ce formeaza in organisme proteinele complete (de origine animala), respectiv  proteinele partial complete (de origine vegetala).

Specialistii in medicina, nutritie si dietetica,  au pareri contradictorii in ceea ce priveste subiectul “Putem trai sanatos DOAR cu proteine de natura vegetala?”. De remarcat este faptul ca acesti specialisti exista si numarul lor este in continua crestere!

In Romania sunt cativa medici ce se alimenteaza vegetarian sau vegan dr Corina Zugravu, preda si la UMF Carol Davila, dr Calin Marginean, dr  Doru Laza, si multi altii.

Sunt oameni in toata lumea care din diverse motive traiesc doar cu proteine de origine vegetala, unii se bazeaza pe METIONINA-aminoacidul esential care se gaseste in SOIA, aminoacid ce face din soia o  PROTEINA VEGETALA COMPLETA.

Atentie!!! Atunci cand cumparam boabe de SOIA, avem grija sa scrie pe ambalaj  NEMODIFICATA GENTIC, este idela sa fie eco sau bio.

 

lapte branza soia

Ingrediente:

-1 masura de boabe de soia hidratate peste noapte, 10-12 h;

-4 masuri apa pentru laptele de soia;

-500- 1000 ml apa pentru fiert boabele de soia;

-baton vanilie, carob sau scortisoara;

-fructe congelata, dupa preferinta;

-banana.

Mod de preparare 1:

Boabele de soia hidratate peste noapte, se fierb timp de 2 minute de la monetul in care apa a dat in clocot, apoi se strecoara si se introduc in blender alaturi de cele 4 masuri de apa, se proceseaza totul 1-2 minute si apoi strecuram amestecul (printr-un saculet special, tifon sau strecuratoare) obtinem laptele de soia si branza tofu.

Laptele obtinut se fierbe 20 de minutem, apoi putem adauga diverse arome sau carob/roscove, ori fructe congelate, si il putem indulci dupa preferinta, este foarte bun si simplu, doar cu un praf de sare!!!

Branza obtinuta, o las in frigider intr-un  saculet pentru 4-6 h, se scurge bine si apoi o condimentez cu fulgi de drojdie inactiva, boia dulce, sare si ulei de masline presat la rece (1 lingurita) si o folosesc in salate sau in alte combinatii cu diverse leguminoase sau seminte, urmatoarea reteta va fi despre o branza “complexa” delicioasa!

Mod de preparare 2:

Dupa ce laptele a fiert 20′ se adauga zeama de lamaie  (1-3 linguri) pana observam ca  ”se taia laptele” (se branzeste laptele ca si cel de vaca), se strecoara zerul si punem la scurs branza tofu, o condimentam dupa preferinte. Zerul se poate consuma ca atare sau in ciorbe.

Sa nu uitam, alternative exista, bunavointa sa fie!

 

4 Comments

    • Uimitor de simpla si sanatoasa as zice!

  1. Doresc cateva lamuriri,laptele fiert 20′ trebuie racit la temperatura camerei si apoi adaugam zeama de lamaie/sare nigara,sau imediat ce am oprit focul?Daca optam pentru un tofu cu ardei dulce,masline , verdeturi sau condimente, in ce moment facem amestecul, inainte de a fi dat la presat?Multumesc !Va doresc un Paste Fericit alaturi de cei dragi!

    • Multumesc pentru intrebare, am uitat sa precizez temperatura. Ca si la lactatele clasice, laptele de soia tebuie sa fie la temperatura camerei (37-38 de grade Celsius) atunci cand folosim zeama de lamaie, cu sare nigar1 nu am experiemntat, dar ea fiind o sare metalica, MgCl compusa din clor si magneziu -un coagulant excelent pentru lactate poate fi folosita in laptele fierbinte. Iata in link-ul de mai jos exact cum se prepara tofu cu sare nigari. Condimentele se adauga in branza dupa ce se indeparteaza zerul. Sa cautati in magazine tofu de la Saovita, este aparut recent…si este delicios, potrivit de sarat, si f bine condimentat! Zile binecuvantate va doresc! http://www.tofu.secretul.ro/cumfacitofu.html

Leave a Reply to admin Cancel reply

%d bloggers like this: