Pages Menu
Facebook
Categories Menu

Posted by on 28 Feb, 2014 in Uncategorized | 3 comments

Salata rapida de linte rosie

Salata rapida de linte rosie

O salta mai mult decat rapida, va provoc sa cronometrati timpul de preparare! 15-30 de minute! Lintea este un aliment cu un continut ridicat de proteine (26% proteine/100 g). Carnea contine intre 20-25 % proteine/100g.  In concluzie, putem servi aceasta salata lejera,  in detrimentul unei tocanite de porc/vita/pasare, fara a ne face griji ca nu avem suficeinta proteina la masa  (cade mitul proteinelor!)! Adaugandu-i cativa samburi de nuca, patrunjel si condimete dupa gust, ne vom asigura o gustare cu adevarat nutritiva!

Ingrediente:

 -100 g linte rosie/ portocalie

-samburii de la 5-6 nuci

-1/2 legatura patrunjel proaspat

-piper

-sare

-ulei presat la rece

-alte condimente, dupa preferinta (boia dulce, turmeric)

Lintea bine spalata, se adauga intr-un litru de apa clocotita si se fierbe maxim 5 minute! Se strecoara si se asezoneza cu ingredientele enumerate mai sus! Va va surprinde gustul  parfumat si nobil al boabelor de linte!

Aceasta reteta  poate si imbunatatita, eu, intr-o alta varainta de salta de linte, adaug ceapa rosie taiata solzisori si morcov ras si masline naturale.

Pofta buna de sanatate!

salata linte 1

 

3 Comments

  1. Am încercat rețeta asta cu linte verde + ardei gras-tocat + rosii uscate + câteva rondele praz verde + pătrunjel verde + ulei. Deasupra am presărat nuci măcinate. Bună chiar şi fără pâine (c-aia nu-mi reuşeşte, neam 🙁 Mă întreb dacă lintea (roşie, verde, galbenă sau de munte) se poate mânca doar înmuiată peste noapte ? Sau dacă, cum şi cât se păstrează lintea fiartă ?
    Şi aş mai vrea nişte idei de (semi)preparate care se pot păsttra 2-3 zile, că e cam greu cănd găteşti doar pentru o persoană….:)

    • Sunt convinsa ca si aceasta combinatie este delicioasa! practic suntem liberi sa alegem diverse combinatii! pofta buna la alegeri sanatoase

    • Imi cer iertare, am lipsit cam mult din mediul online, dar motivat. Nadajduiesc ca in curand sa reiau scrisul si pe sait. Eu, lintea o verde, portocalie, fasolea, nautul, soia, orezul, hrisca, meiul, amarantul, mazarea, graul etc dupa ce le fierb in apa cu sare (hidratate in prealabil:fasolea, nautul, soai) le combin cu legume in stare cruda, practic fac tot felul de salate cu ce am la indemana, si de fiecare data sunt f gustoase.Lintea si meiul se fierb rapid, maxim 20 de minte si le pregatesc instant, fara a le depozita prin frigider sau congelator. Daca fierb prea multa fasole-soia-naut , ce ramane o pastrez in congelator pentru a fi sigura ca nu se strica in frigider.
      Leguminoase se consuma in stare fiarta sau germinate pentru a scapa de antinutrientii care blocheaza absorbita mineraleor precum calciu, magneziu, zinc, cupru. Toate germineaza, dar pt consum sunt indicate in stare germinata doar lintea, nautul, fasolea mung, azuchi. Mazarea cruda se poate consuma ca atare, eventual tinuta intr-o sarmura cu sare, piper, turmeric pentru 4-8 h. Preparate pentru la indemana cand suntem in “crize” de timp sunt chiftele vegane coapte pe foaie de copt, drobul de ciuperci vegan, uite aici o reteta ce poate fi adapta atat cruda cat si coapta…..dar hai ca -i cazul sa postez o reteta de chiftele vegane…zic sa fac postarea pana la sf saptamanii. Reteta de drob poate fi adaptata si pt chiftele, compozitia este versatila…poate fi updatata dupa dorinta fiecaruia, baza sunt fulgii de cereale care leaga compozitia in care punem legume crude, nuca/seminte/migdale/, ceapa, usturoi, condimente si facem bilute pe care le dam la cuptor. http://esentadesanatate.ro/?p=2163, http://esentadesanatate.ro/?p=1398. Imbratisari sanatoase!

Post a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *